The West Highland Way: Den 9. a 10.

15.09.2017

7. 6. okolo Fort William turisticky

V Glasgow vstávám okolo šesté ráno a po rychlé snídani nasedám do auta. Jedu zpět do Fort William. Je překrásné ráno. Projíždím skrz místa, kudy jsme v průběhu minulého týdne putovaly. Nostalgie. I přesto, že mám nyní krásné výhledy, nezastavuji. Spěchám za holkami. Cesta je úplně volná, a tak jsem za dvě hodinky v cíli.

Vyzvedávám holky z hostelu přesně v 9:00 a společně vyjíždíme směrem na západ. Projíždíme okolo monumentu Glenfinnan a pokračujeme dále až ke krásným bílým plážím okolo městečka Arisaig a Mallaig. Tady si dáváme pauzičku a jdeme se trochu projít. Je úžasné počasí, a tak máme okolní „malé ostrovy“ (Eigg, Rum i Isle of Skye) jako na dlani.

Projíždíme okolo zdejšího pobřeží, a poté se vracíme do vnitrozemí. Zastavujeme u železničního mostu Glenfinnan a jdeme se projít. Chápu, kdo by nechtěl vidět místo, kudy Harry Potter jel do bradavické Školy čar a kouzel. Pro ještě lepší výhled jdeme k místnímu návštěvnickému centru a dále na zdejší vyhlídku, ze které máme most i zátoku Loch Shiel jako na dlani.

Většina turistů přijíždí do Glenfinnanu kvůli více než 100 let starému viaduktu. Pro Skoty se ale na tomto místě nachází daleko důležitější památník: Monument se sochou Bonnie Prince Charlieho, který zde 19. 8. 1945 započal slavné jakobitské povstání. Jedná se o poslední skotské povstání, které bylo ukončeno anglickými vojáky o tři čtvrtě roku později strašným krveprolitím na bojišti u Culloden (16. 4. 1746).

Z Glenfinnan pokračujeme zpět do Fort William, a poté jedeme směrem na jih přes Glencoe a planinu Rannoch Moor až k jezeru Loch Lomond. Vracíme se zpět do Edinburghu po trase The West Highland Way (WHW), kterou jsme předchozí týden putovaly na sever. V Glencoe nevěříme vlastním očím: „To jsme opravdu procházely i tudy?“ Nechápeme změnu výhledů v závislosti na změně počasí. Dnes je krásně, a tak se nám ukazují všechny zdejší hory v nejlepším světle.

Cestou zastavujeme na nejkrásnějších místech a rekapitulujeme si předchozí putování po WHW. Dnešní den je opravdu za odměnu. Přijíždíme z Vysočiny k jezeru Loch Lomond a dáváme si poslední pauzičku. Hledáme nás hostel a očima „procházíme“ naši prošlou trasu okolo Loch Lomond. I náš první kopec, Conic Hill nad Balmahou je nyní bez mráčku.

Pokračujeme dál přes Glasgow do Edinburghu. Necháváme si velké batohy v autě a pouze s malým batohem se jdeme ubytovat. Po celodenním řízení jsem polomrtvá. Radím holkám kam se po městě vypravit a sama si dávám horkou sprchu a postel.

8. 6. ve 4:00 na letišti a odlet

Vstáváme už ve tři ráno. Balíme zbytky věcí a odjíždíme směrem na letiště. Edinburgh se pomalu probouzí do dalšího jitra. Za necelých 20 minut jsme u letištní věže, kde se loučíme. Holky čeká odbavení zavazadla a v 6:00 už odlet zpět domů. Tak zase příště :).

PŘEDCHOZÍ DEN CESTOPISU

Please reload

Featured Posts

Sentiero Italia, tak trochu jiná dálkovka…