Camino Portugues da costa 4/6

26.11.2017

23. 10. pondělí – etapa z Valenca do Mos (27,4 km)

Dáváme si snídani nedaleko hotelu, a poté už procházíme skrz kamenné hradby historického centra Valency směrem k hraniční řece Minho. Procházíme skrz hraniční most. Nad řekou se tvoří menší chuchvalce mlhy. Svítá.

Loučíme se s Portugalskem. Vítáme Španělsko a přetáčíme ručičky na hodinkách o hodinu dopředu. Stoupáme do Tui, kde nás čeká návštěva katedrály.

Po kafíčku a čaji se chtě nechtě musíme zvednout. Dnes nás čeká 27,4 km, ze kterých jsme zatím ušly pouze 3,5 km. Zrychlujeme tempo a jakoby nic se dostáváme ke kavárně Novo v Orbenlle. Dalších 11 km za námi. Slunce svítí o sto šest. Převlékáme se do kraťasů a stavíme na menší oběd.

Skrz hnusnou industriální zónu v Porrino se snažíme projít co nejrychleji. Loučíme se s historickým městem a pokračujeme dál přes louky a lesy až do Mosu, dnešní cílové zastávky.

Zdejší albergue je již plné. Dostáváme tedy možnost přespat na matracích v samostatných pokojích. Máme štěstí. Poutníci, kteří přichází po nás, už musí pokračovat dál a hledat na dnešní noc jiné ubytovny. Ještě štěstí, že je zde Cafe Flora, příjemná restaurace, ve které pivo teče proudem. Po dnešních 27,4 km si zasloužíme několik sklenic i my :) .

24. 10. úterý – etapa z Mos do Pontevedra (28,4 km)

Dnes nás čeká téměř nejdelší etapa, která vede přes tři vrcholky. Snídáme v Cafe Flora a v 7:30 už nahazujeme batohy a stoupáme vzhůru směrem k prvnímu vrcholu Monte Cornedo (235 m), ze kterého klesáme do Redondely. Prvních deset kilometrů za námi. Ani to nebolelo :) . Zastavujeme v kavárně a odpočíváme. Po hodině(!) se konečně zvedáme od stolečků. Redondelu necháváme za zády a jdeme směrem na další vrchol, Alto da Lomba (153 m).

Cesta vzhůru střídá ostré klesání. Překonáváme se a další zastávku volíme až za starým Římským mostem v městečku Arcade. Pivečko a tapas to jistí :) . Nespěcháme. V Pontevedře máme zamluvený hotelový pokoj, a tak nemusíme běžet do poutnické ubytovny sehnat místa.

Z Arcade cesta opět stoupá. Tentokrát procházíme skrz lesy vrcholku Alto da Canicouva (145 m), po kterém už následuje dlouhé klesání až do Pontevedry. Zastavujeme u kaple Capela Sta. Marta a konečně si do poutnického pasu tiskáme i razítko z nějakého křesťanského objektu. Zatím máme kredenciál plný kavárenských a hospodských razítek.

V Pontevedře zastavujeme v hezkém hotelu, který se nachází naproti poutnické ubytovně před městem. Holky se dávají do kupy. Petra má nohy jeden velký puchýř. Dnešní etapa byla opravdu náročná. Ještě štěstí, že nás zítra a pozítří čekají dvě jednodušší etapy, na kterých si odpočineme.