Isle of Skye v dubnu 2/5

05.11.2018

Jarní slunce na Isle of Skye

Den třetí – cesta do hotelu Sligachan

Vstáváme. Obloha bez mráčku a neskutečně dobrá viditelnost. „Zase jim to nevyšlo,“ pomyslím si při vzpomínce na předpověď počasí, která na dnešek hlásala polo-zataženo. Snídáme, balíme a loučíme se s bothy a mořským pobřežím.

Přecházíme první potok a noříme se mezi pohoří Black a Red Cullins. Naše dnešní trasa měří něco okolo šestnácti kilometrů. Nespěcháme. Je krásně a tak fotíme o sto šest. Procházíme okolo jezera a po dvou hodinách děláme první pauzičku. Je konec dubna. Trochu chladno, a tak mě napadá uvařit čaj. Kartuši i hrnec mám, takže proč ne.

Abys tomu správně rozuměl(a), Skotsko je taková nacucaná houba. Často je opravdu těžké najít kousek suchého místa, nebo i chvíli, kdy zrovna neprší. To, že si dovolíme udělat pauzičku, během které vaříme čaj a ještě se rozplácneme po suchém vřesovišti, je opravdu neobvyklá situace :).

Po občerstvení balíme a nahazujeme batohy. Přecházíme přes další z mnoha místních řek a stoupáme vzhůru na malou vyvýšeninu. V kapsách nám začínají pípat mobily. „Konečně signál,“ pomyslím si a kontroluji e-maily a zprávy. V dálce vidíme první znaky civilizace- silnici a budovu hotelu Sligachan, kde končí náš dnešní trek. Další dvě hodiny chůze, a jsme u hotelu. Sezóna ještě nezačala. První turisty potkáváme až nedaleko silnice. Ostrovní krajina je celá naše :)

Zdeňka, Standu a Hanku nechávám odpočinout ve zdejším baru a sama se vydávám stopovat zpět k autu, které je na druhé straně ostrova. Se stopováním nemám jako vždy problém. Za dvě hodiny jsem zpátky i s autem. Naší partičku potkávám spokojeně se vyhřívající se sklenkou vína na terásce.

Venku je krásně. Není kam spěchat. Pomalu dopíjíme a vyrážíme do jediného ostrovního „velkoměsta“ Portree. Ubytováváme se ve zdejším milém hostelu, a pak se jdeme projít po městě. Já vynechávám. Po náročných dnech plných stresu ohledně auta si potřebuji konečně odpočinout.