Isle of Skye v dubnu 4/5

07.11.2018

Pátý den – „Turisté na Isle of Skye“

Dnešní den je odpočinkový neboli tak trochu turistický :). Vstáváme do mrazivého slunečného rána. Na obzoru jsou opět úplně jasně vidět ostrovy Vnějších Hebrid. Automaticky stavím vodu na čaj a kašičku. Pořádná snídaně je základ podařeného dne. Balíme stan, loučíme se s pohledem na nejsevernější bod ostrova a vracíme se k autu

První dnešní zastávkou je Muzeum života na ostrově, v podstatě takový ostrovní skanzen. Muzeum tvoří několik kamenných tradičních domů, ve kterých se nachází expozice s ukázkou místních tradičních řemesel. V neděli mají bohužel zavřeno, a tak můžeme obdivovat pouze místní exteriér.

Na obloze je stále jen několik mráčků, a tak se jdeme podívat na pláž, konkrétně na Coral Beach. Po cestě k pláži pozorujeme ve vodě pár vykukujících tuleních hlav. Je odliv. Voda je tak nízko, že na zdejší malý ostrůvek můžeme dostat suchou nohou.

Chodíme po bílé pláži a sbíráme mušličky. Okolo nás je jen hrstka dalších turistů. Po hodince bloumání a procházení se vracíme zpět do auta. Nasedáme a za chvíli už opět projíždíme okolo hradu Dunvegan, jedné z největších turistických atrakcí ostrova, kterou dnes, kvůli nezájmu vynecháváme.

Cestou na jih místo toho zastavujeme u jiné, neméně oblíbené atrakce, skalního výchozu a majáku, Neist point. Parkujeme auto přímo na konci cesty (jindy nevídané). Jdeme na vyhlídku, po které naviguji Zdeňka, Hanku a Standu směrem k majáku. Sama jsem líná a vracím se do auta.

Po návštěvě Neist point se vracíme po jednosměrné hrbolaté silničce zpět na hlavní jižní tah. Poslední zastávkou před cestou do hostelu je dvouplášťová kamenná stavba, takzvaný broch, která se řadí mezi typické a unikátní díla skotské prehistorické architektury. Nejlépe zachovaná stavba na Isle of Skye je Dun Beag Broch nacházející se kousek od vesničky Struan.

Do hostelu přijíždíme v podvečer. Ideální čas na ubytování a zasloužený odpočinek. Přestože jsem tu déle než půl roku nebyla, na recepci mě zdraví známé tváře. K mému překvapení si mě tu místní pamatují. Majitelem hostelu Skywalker je soukromník, hrdý Skot Brian. On a jeho rodina dělají vše pro to, aby se zde ubytovaní cítili jako doma. Dle místní tradice k večeru patří panák něčeho ostřejšího. Brian tak večer co večer obchází společenskou místnost a rozdává malé závdavky :). Současně se samozřejmě baví se svými návštěvníky, od kterých zjišťuje spokojenost s ubytováním. Pokud nebudeš vědět, co na Isle of Skye navštívit, stačí se zeptat. Z rukávu ti vysype jak turisticky „profláklé“ lokality, tak i úplně neznámé zapomenuté perly.

Slunce zapadá. Krajina se halí do krásných teplých barev. Předpověď na další dny je i nadále více než příznivá, a tak nás zítra čeká pořádný výšlap do Black Cullins! Jupí!

PŘEDCHOZÍ ČÁST CESTOPISU - NÁSLEDUJÍCÍ ČÁST CESTOPISU

Please reload

Featured Posts

Sentiero Italia, tak trochu jiná dálkovka…